מדרסים – על הקשר בין נעלי עקב למדרסים על הקשר בין נעלי עקב למדרסים

    כשאנחנו חושבים על מדרסים אנו בדרך כלל חושבים על מחלות בכף הרגל, בעיות של מבנה בכף הרגל, פעילות היוצרת עומס מוגבר על הרגל ועוד.
    אך האם ידעתם כי מדרסים המיועדים לנשים הנועלות נעלי עקב חשובים אפילו יותר מהמדרסים שנועדו לפתור או לטפל בבעיות רפואיות? שואלים למה? הנה ההסברים.

    מדרסים אל נעלי עקב – איך לשלב בין היופי לבין הבריאות

    נשים רבות אוהבות להשקיע במראה שלהן ולנעול נעליים עם עקבים גבוהים.
    העקבים מוסיפים לנו גובה, משפרים את היציבה ומעניקים לכל אחת מראה צר, ארוך, אופנתי וחטוב.
    אך לצד כל היתרונות נעלי עקב עלולים לגרום לבעיות ולנזקים חמורים לגוף.
    נעלי העקב מועכות את האצבעות, מגבילות את כף הרגל, מפעילות לחץ רב על הרגל, על כף הרגל ועל האצבעות.

    נשים הנועלות נעלי עקב עלולות לסבול מהמחלות הבאות:
    תפיחה בבסיס הבוהן, מחלה הנקראת בשפה המקצועית בוניון, בעיות של יבלות ועור קשה כתוצאה מהחיכוך המתמשך של כף הרגל עם רפידת הנעל הדקה, אצבע פטיש, מחלה שבה הבוהן מתעקלת כלפי מעלה ועוד.

    נעילת נעל עקב משפיעה לרעה על חוט השדרה ובטווח של שנים היא עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים בחוט השדרה.
    נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי נעלי עקב בגובה של שניים וחצי סנטימטר מגבירים את הלחצים על כף הרגל ועל חוט השדרה בעשרים ושניים אחוז מאשר ללא נעילת עקב ואילו נעלי עקב בגובה של חמישה סנטימטר יפעילו לחץ ועומס של חמישים וחמישה אחוז יותר מנעליים שטוחות בעומס המופעל על כף הרגל.

    מדרסים לנעלי עקב מעניקים לכריות כף הרגל יותר ריפוד, מעניקה תמיכה לשיווי משקל ומשחררת לחצים המופעלים על כף הרגל בעת נעילת נעלי עקב.
    אז אם גם את לא מוכנה לוותר על נעלי העקב, התאמת מדרס יכולה להקל מאוד על כל התופעות השליליות ולהעניק חווית נעילה נעימה הרבה יותר.

    מדרסים ונעלי עקבנועלות נעלי עקב? כמה טיפים שחייבים להכיר

    • חשוב להימנע מנעילת נעליים צרות, נעליים צרות ולוחצות הן מתכון בטוח לבעיות בכף הרגל.
    • אם הרגליים שלכם נפוחות לאחר מספר שעות של עמידה על נעלי עקב גבוהות.
      כדאי לפנות לייעוץ מקצועי וללמוד לבצע תרגילים העשויים להקל על הנפיחות.
    • אם את לובשת נעלי עקב וסובלת באופן קבוע מכאבי רגליים.
      אל תזניחי את הבריאות, יש לפנות בדחיפת לאורטופד לפני שהבעיות יחמירו.
    • אם חלית באחת המחלות המאפיינות את הנשים הנועלות נעלי עקב.
      את חייבת לפנות מיד ליצרן מדרסים מקצועי כדי להתאים מדרסים אישיים, גם אם החלטת לוותר על נעילת נעלי עקב.
      הבעיות לא עוברות מעצמן, מדרסים מתאימים, יקלו עליהן ואף יצליחו לפתור בעיות רבות.

    מדרסים – כמה מושגים שכדאי להכיר

    מטרת המדרס היא לחלק באופן שווה את העומס המופעל על כף הרגל, לתמוך ברקמות פצועות, לשפר את היציבה ואת הנוחות ולהפחית כאבים שונים.

    מבנה כף הרגל – מבחינה אנטומית כף הרגל מתחלקת לשלושה חלקים.
    עקב הנמצא בחלק האחורי, כריות ואצבעות הנמצאות בחלק הקדמי וקשת הנמצאת במרכז כף הרגל.
    אצל רוב האנשים מבנה הקשת הוא בגובה ממוצע והעומס על הרגל מתחלק בצורה שווה, כאשר הקשת גבוהה מדי או שטוחה, פלטפוס, יש צורך בהתאמת מדרסים.

    מדרס מוכן הוא מדרס העשוי לפי מידה ובתבנית קבועה.
    את המדרסים המוכנים אפשר לקנות בחנויות רבות, אך חשוב לדעת כי הם אינם מעניקים תמיכה והקלה על בעיות ספציפיות.

     מדרס לפי מידה הוא מדרס המותאם בדיוק למבנה כף הרגל.
    את ההתאמה אפשר לעשות בשיטות שונות ולכל סוג של בעיה או מחלה מתאימים מדרס ייחודי.